Bireysel

Stres

Okulda ve İşyerinde orta düzeyde stres verimli çalışmayı teşvik eder.

Fazla stresli ortamlarda anksiyete artar,

insanın kafası karışır,

kısa süreli hafızaları bozulur,

organize olmakta güçlük çekerler.

Stressiz veya düşük stresli bir ortamda insanlar, kendilerini fazla rahat (gevşemiş) hisseder uyku moduna girmeye daha elverişli olurlar, motive olmakta ve randımanlı çalışmakta güçlük çekerler.

Ne yazık ki vücutta yaşanan bu değişikliklerin negatif birtakım sonuçları var.

O evreye girdiğimiz zaman;

oldukça heyecanlı, gergin, tedirgin, sinirli ve hırçın oluruz.

 

Bu da diğer insanlarla etkili bir şekilde iletişim kurmamızı,

verimli çalışmamızı,

sağlıklı kararlar vermemizi,

odaklanmamızı,

kontrollü olmamızı engeller.

 

Yalnızca uzun süreli ya da kronik stresin beynin öğrenme ve hafıza alanlarını etkilediği düşünülse de, yeni bulgular, kısa süreli stresin, birkaç saat bile sürse de, bu alanlarda beyin-hücre iletişimine zarar verebildiğini ortaya çıkardılar (Kaliforniya Üniversitesi, Irvine araştırmacıları, Journal of Neuroscience.)

Kronik stresde 30 dakika kalınca bile beyin sinir hücresinde azalma oluyor.Yanda gördüğünüz şekilde sağlıklı bir farenin hafızadan sorumlu Hipokampusu'nun bağlantıları stresden sonra nasıl azaldığını ve kuruyan bir ağaç gibi olduğunu görmeniz içindir.

Stres için en etkili yöntemlerden biri Neurobiofeedback'tir.